F Ä R D I G A I M O R G O N ? ? ?

Jo, det är sant!

Imorgon slutför vi vår rapport om allt går som vi tänkt oss 🙂
Självklart räknar vi med att få feedback, kritik och att få göra om vissa saker flera gånger men imorgon kommer vi att ha en komplett rapport och därmed kommer vårt arbete i Kina att vara avslutat. Det som ska ordnas därefter får helt enkelt vara sånt som man kan fixa även hemifrån.

En av killarna åkte hem till Sverige idag och resten har dragit till Japan, så nu är det jag och E som är kvar här i Peking och håller ställningarna. Då är det extra skönt om även vi slutför vårt arbete nu och kan börja tänka på annat.

Ett slutfört arbete imorgon kommer att innebära två fria dagar då vi kan planera våra vidare resor, söka jobb, skriva CV, fira Kinas nationaldag, söka studier och allt annat som står på Att-Göra-Listan 😉

Det kommer att bli suveränt!
Soliga hälsningar!

Ps. Snälla berätta lite om livet i Svedala???
Har det hänt något? Om inte, så hur har det inte förändrats? Vad gör du nu för tiden egentligen? Varför hör du aldrig av dig? Jag tycker att det kommenteras och berättas för lite!
(Glöm inte att jag inte har tillgång till Fejan här 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till F Ä R D I G A I M O R G O N ? ? ?

  1. Linnea skriver:

    Hej!

    Som svar på din uppmaning: Sverige ligger kvar och Uppsala har fått höstfärger. Krell & jag är inne på vår 5e vecka på exjobbet och imorgon beställer vi biljetterna till NZ (pepparpeppar, ta i trä).

    Lycka till med rapporten!

    • rotanikina skriver:

      Härligt med höstfärger 🙂
      Det kanske hinner skifta lite även här innan jag lämnar Peking den 10e oktober.

      Vad roligt att exjobbet verkar ha rullat igång och vad än mer skoj att NZ verkar bli av!
      Hur spännande som helst ju!
      Då blir det jag som får sitta och följa ert äventyr 😀
      Hälsa Kapten!

  2. Kristoffer Darj skriver:

    Jag hoppas det trillar in några kommentarer nu.
    Jag har i alla fall lagt två små filmer i dropboxen att titta på till frukost eller annat mål.

  3. M skriver:

    Kurs i Ö-sund om nya PBL, vackert väder, även om det är kalla nätter. Hästar samt böcker införskaffade, inom en dryg vecka så..,

    • rotanikina skriver:

      Tack så jättemycket!
      Vi har kvar varsin oöppnad saftflaska från IKEA (med svensk saft såklart) som man kanske kan hänga en Dalahäst runt. Det tror jag blir super!

  4. M skriver:

    Ps Woodstock är för underbar…

  5. Lotta skriver:

    Hej Amo!
    Va roligt att ni är ”klara”! Jag är spänd av förväntan att se vad ni hittar på för något innan ni kommer tillbax till Sv. Själv har jag börjat bo in mig i Flogsta och huset är nästan ett hem nu (och inte ett kartongförvar;P) Övriga livet är ganska mycket som det brukar (stoppa huvudet i böckerna)! Saknar er!! Kram

    • rotanikina skriver:

      Härliga Floggan!
      Så roligt att vi blivit grannar nu, även om jag inte råkar vara den mest närvarande grannen för tillfället!
      Vilket hus bor ni i? Antal rum? Våning?

      Jag är också riktigt nyfiken och fylld av spänning inför resan efter Peking! Det är ju den som man gått och längtat efter så länge nu!
      Mamma och jag tänkte efter några dagar i Peking börja resandet mot Shanghai för att se världsutställningen! Därefter blir det södra Kina.

      Det är bara att ösa på med plugget nu när du är inne på slutspurten!
      Go Lotta go!

      Saknar dig också vännen!
      Stor kram!

  6. Maria Vester skriver:

    Hej!
    Vad roligt att få läsa om din tid där! Just i dag är det sol och fina höstfärger ute men det har varit mycket regn och höstruggigt, inget att längta hem till. Jag var ute och sprang 2 mil förra helgen, sista milen i ösregn. tillslut skiter man i att hoppa undan för vattenpölarna, det är liksom redan ett hav i skorna. Vad tycker du om Kina? Människorna, miljön, maten? Hur har det gått med kinesiskan? Skönt att ni snart är klara med det huvudsakliga! Ser fram emot att träffas igen och till sommaren då vi får fira er två!
    Kram!

    • rotanikina skriver:

      Hej hej!
      Det låter mysigt! Bortsett från regnet då.
      Jag tycker att det får gärna vara kallt så länge som det är klart ute 🙂

      Vad duktig du är som springer!
      Jag tror att Per Elofsson en gång har sagt något i stil med, Ifjol tränade jag dåligt. Jag avstod för att det var dåligt väder 1 gång…
      Om man alltid skulle bry sig om vädret för att kunna träna så skulle det inte bli mycket tränat. Inte utomhus i alla fall.

      Kinesiskan ja… hmm… Jag kan kanske 20 ord. Men jag har blivit en jäkel på charader 😉
      Kina i övrigt är både en positiv överraskning och lite av en besvikelse.
      Människorna gillar jag generellt sett väldigt mycket. Jag gillar också distansen och perspektivet som jag tycker att man får när man är borta hemifrån. Att lära sig att uppskatta det man har hemma. Landskapet utanför Peking är också helt otroligt på sina ställen så jag har stort sug efter att se andra delar av Kina.
      Men byråkratin och mentaliteten att det inte finns några regler är jättejobbig. Inte blir det lättare för att man inte förstår språket. Om du läst bloggen så vet du säkert att vi haft VISA-krångel och det har varit en mardröm från början till slut. För nu tror vi ändå att det är slut!

      Det ska bli jätteroligt att träffa dig igen också!
      Stor kram!

  7. Klara skriver:

    Hej!
    Skönt att arbetet börjar bli färdigt, men kanske inte lika roligt att behöva åka från Kina?? När du kommer tillbaka skulle jag vilja bolla lite med dig som nu klarat av en civilingenjörsutbildning – jag är sugen på att söka en sådan utbildning, och skulle vilja veta lite hur du resonerar kring skola och pluggtakt och jobb efter utbildningen osv 🙂

    I Uppsala har löven fått fina färger och det drar en kall bris genom hela stan, jacka och vantar ett måste! Kören har kommit igång med många nya medlemmar och jag kämpar på med geoprogrammet och en matte Ekurs som jag ska tenta av nån gång i oktober.

    Ha det underbart resten av tiden du har utomlands och hoppas rapporten blir godkänd utan alltför många ändringar 😉
    kram Klara

    • rotanikina skriver:

      Tack för rapport-stödet!
      Det kommer dock att dröja ganska länge innan jag lämnar Kina.
      Kanske ända till november och vi får väl se om jag blivit less vid det laget…
      Peking har jag däremot fått nog av för den här gången så det ska bli jätteroligt att få se andra delar av Kina nu!

      Jag bollar gärna med dig när jag kommer hem!
      Vi får lov att ta en fika (ett fenomen som jag absolut saknar i Kina) och så ska jag svara på allt jag kan svara på!
      Jag kanske inte kan ge så mycket svar angående jobbdelen än, men snart kanske 😉

      Jag tycker att det låter härligt med lite höst, gula löv, fingervantar och mössa så länge himlen är blå!
      Att få sitta inne och mysa lite med te och så sjunga kör såklart!
      Åh, kören!

      Hoppas tentaplugget går bra!
      Stor kram Ann-Mari

  8. Ping: 2010 in review | Rotan i kina

Kommentera

