Reseformation

Jag har nu införskaffat två av de lyxigaste tågbiljetterna man kan köpa i Kina… Soft sleeper. Det ni! Kina har för övrigt världens mest trafikerade tågnät.

Biljetterna kostade hutlösa 730 yuan styck (i alla fall hutlöst i Kina-mått mätt) men när man inte kan språket får man vara glad om man lyckas med att få ett par tågbiljetter mellan rätt städer på rätt dag överhuvudtaget. Deras tågbokningssystem är tragiskt.

Kvällen den 10e oktober lämnar jag och mamma Peking för att åka till Kinas största stad Shanghai och besöka World Expo (världsutställningen)! Det ska bli spännande att se.

Jag har hört att Shanghai är en väldigt futuristisk stad så jag kan tänka mig att bara strosa runt och fota de knasiga byggnaderna.

Besöket blir dock ganska kortvarigt (vilket förmodligen är tur eftersom mitt mått av megastäder är rågat nu…). Vi kommer att ge staden 2 till 3 dagar och reser sen vidare den 12 eller 13 oktober till Guilin i södra Kina. Då med flyg istället för tåg eftersom tåget tog ett dygn! Det är jättekul att resan börjar få lite infrastruktur men att innehållet mellan inköpta biljetter fortfarande är obestämt! Det gillar jag!

🙂
Laters

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Reseformation

  1. M skriver:

    Ser fram emot detta…

  2. Kristoffer Darj skriver:

    Det blir awsome 🙂

Lämna en kommentar